Niesamowite wrażenia – Barbara

1795938_779732388717815_6717834127888495724_o

Lipiec 2014. Upalne południe na wyspie Lanzarote. Klimat i okolice jak na pustyni. Razem z rodziną wybraliśmy się na zwiedzanie nieznanych terenów. Po krótkim czasie naszym oczom ukazała się ogromna góra. Długo zastanawialiśmy się czy ryzykować i spróbować wejść na jej szczyt. Mój kuzyn nie był zbyt dobrze przygotowany, ale chęci miał największe z nas. Zmobilizował wszystkich do podjęcia tego trudu. W 1/3 trasy mieliśmy duże wątpliwości czy dobrze zrobiliśmy. Nasze obuwie nie było przystosowane do takiego podłoża. Po długim czasie udało się. Szczyt zdobyty. Niestety zmęczenie zaćmiło nasze umysły i nie zrobiliśmy żadnego zdjęcia. A widoki „dech zapierały”!!! Jaki zachód słońca! Jakie krajobrazy! Niesamowite wrażenia. Po zachodzie słońca zrobiło się zaskakująco chłodno. Było to bardzo dziwne uczucie , bo chwilę wcześniej nie mogliśmy wytrzymać z gorąca. To uświadomiło nam jak długo zajęła nam wspinaczka, a przecież czekała nas jeszcze droga powrotna, która jak się okazało była trudniejsza niż podejście. Podłoże było bardzo sypkie, co chwilę ktoś zjeżdżał jak na nartach, nogi zmęczone, strach przed zmierzchem. Gdy wreszcie dotarliśmy na dół zbocza, byliśmy bardzo wyczerpanie i spragnieni, myśleliśmy tylko o szklance zimnej wody. Wszyscy odpoczywali, pakowali się do samochodu, niektórzy ubierali się w ciepłe bluzy. Mnie chłód nie przeszkadzał. Pierwsze co zrobiłem to chwyciłem aparat i zrobiłem zdjęcie mojemu kuzynowi, który całą trasę pokonał w „japonkach”. Jemu było zdecydowanie najtrudniej, ale to dzięki jemu namowom przeżyliśmy wspaniałą przygodę. To jedyne zdjęcie które udało mi się zrobić Następnego dnia uznaliśmy, że czegoś takiego już nie przeżyjemy. Taka przygoda może być tylko raz. Ta historia uświadomiła mi że jeśli czegoś się naprawdę chce, to można osiągnąć wszystko. Nie ma rzeczy nie możliwych, a jedyną naszą granicą może być nasza wyobraźnia, lub strach przed czymś, czego jeszcze nigdy nie robiliśmy. Zawsze warto zmierzyć się ze swoimi słabościami i przezwyciężyć je. To dopinguje do dalszych działań